N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Ocak 08, 2015

2015 Yılında OUT Olacak Dekorasyon Trendleri

Hayatımızdaki trendler sürekli olarak değişir. Bugün çok severek kullandığımız bir ürün yarın çok itici ve demode gelebilir. Bazen 2-3 yıl sürer her halini doyasıya, bıkana kadar yaşarız. Bazen de sezonluk, aylık, hatta tek kullanımlık bile olabilir. 

Dekorasyonda da durum farklı değildir. Bu geçtiğimiz dönemde çok severek kullandığımız, veya sıkça gözümüze çarpan bazı trendler var ki 2015 de çok da favori olmayacak gibi görünüyor. Elle Decoration un konu ile ilgili yaptığı paylaşımın ilginizi çekeceğini düşünüyorum:


1- İLHAM VERİCİ YAZILAR : Dekorasyonda son 1-2 yıldır çok sık karşılaştığımız ilham verici, motive eden sözlerin dekoratif amaçlı olarak kullanılması 2015 yılında out olacağı belirtilmiş. Ağırlıklı olarak ahşap, cam ve metalden gördüğümüz bu yazıların başında Live-Laugh-Love, Happy, Joy, Peace gibi yazılar geliyor biliyorsunuz.


2- ZİKZAK DESENLER : Zikzak desenleri ne çok gördük son zamanlarda değil mi ? Halılar, masa örtüleri, duvar kağıtları, dekoratif tablolarda sıkça karşımıza çıktı. Bu yıl bizi yavaş yavaş terk mi ediyor bu şık çizgiler ?  


3- MASON KAVANOZLAR : Özellikle gıda saklama konusunda tercih edilen eski metal kapaklı cam kavanozlar, nam-ı diğer Mason Kavanozlar, gıda saklama malzemesi, dekoratif vazo, mumluk ve aynı zamanda soğuk içecekler için oldukça fazla kullanılıyor. Artık eskisi kadar gözde olmayacak mı bu yeni yılda peki? 


4- KIRMIZI VE GOLD : Ne çok yakıştırdık birbirine kırmızı ve ışıltılı altın rengini. Birçoğumuz için daha yeni yılbaşı dekorasyonumuzun temel renkleri iken artık eski etkisini taşımayacağını bilmek üzücü değil mi?


5- VURGULAYICI DUVARLAR : Salon, antre veya evin diğer odalarında bir duvarda farklı duvar kağıdı, taş veya genel rengin 1-2 ton koyusunu uygulayarak o bölümü ön plana çıkarmak oldukça tercih ediliyordu geçtiğimiz 2-3 yıl süresince. 

6- IKAT DESENLER : 2014 yılında bir çok yerde karşımıza çıkan İkat desenler 2015 yılında yerini neye bırakacak dersiniz? 


7- YER SERAMİKLERİ : Bir süre sadece ıslak zeminlerde görmeye alışkın olduğumuz yer karoları son zamanlarda salonlarımıza kadar girdi. Artık mekanın her yerinde desenli karo kullanılması out olacağı belirtiliyor. 

Çalışma Elle Decoration tarafından takipçilerinin değerlendirmeleri sonucunda hazırlanmış. Tahminlerin ne kadar doğru olacağı, ülkeye göre tercih ve zevklerin değişebileceği de göz önünde bulundurulduğunda tartışmaya açık. Siz yine de, ben trendleri takip ederim, uygularım mutlaka diyenlerdenseniz aklınızın bir köşesinde kalsın derim. 

Sevgilerimle...


7 yorum :

  1. Merhaba;
    Büyük bir içtenlikle söylemeliyim ki tüm bu dekoratif uygulamaların out olacak olmasına üzüldüm. Uzakta olduğum için ve halihazırda bu güzellikleri uygulamak istediğim evim henüz yapılandığı için pek çok şeyi takip etmem zaman alıyor. Yani bu modası geçecek fikirler benim için hala yeni. Zaten insan da hangi birine yetişeceğini şaşırıyor öyle çok yeni şey çıkıyor ki her gün, en güzeli elbette ki trendlere de kıyısından köşesinden uyarak kendine ait bir tarz yaratabilmek bana kalırsa. Desenli yer karolarına bayılıyorum, ayrıca ahşap üzerine yazılar da son derece eğlenceli geliyor bana, zigzag halılara pek alışamadım ama ikat desenler hoşuma gidiyor. Benim tarzım kesinlikle eklektik dekorasyon tarzı çünkü ne eskiden ne yeniden vazgeçemiyor gönlüm. Sonuçta bunu kavradığıma memnunum:)
    Tüm bunların yerini de neler alacak merakla bekliyorum..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tuğba kocaman bir merhaba. Yorumlarını özlediğimi itiraf etmeliyim. Son zamanlarda ne bloga yazı yazabildim ne de ziyaretlerde bulundum severek takip ettiklerime. 2015 de hedeflerim arasından birisi de eski rutinimi bir nebze olsun yakalayabilmek :))
      İnsanın tarzını biliyor olması bence harika bir duygu. Ne trend bunlar diye sevmeyeceğin şeyleri eve doldurma gafletinde bulunuyorsun, ne de seçim yaparken sonradan pişman olacağın kararlar alıyorsun.
      Bu çalışma yurtdışında yapıldığı için bence buralara uğraması biraz zaman alacak. Naçizane fikrim biz 8-10 ay belki 1 yıl daha bu 7 öğenin en az 5-6 tanesini daha sıklıkça göreceğiz diye düşünüyorum. Çok büyük markalardan bir tanesi ikat desenli koleksiyonunu daha yeni piyasaya sürmüşken ( bugün gördüm :)) ) biz bir süre daha devam edeceğe benziyoruz.
      Ben Cezayir den dönmüş olacağınızı düşünüyordum ama kısmet bir süre daha uzaktayız demek :))
      Sevgiler

      Sil
  2. Sevgili Juliette yazinin son paragrafini onaylamak istiyorum cunku ben Primitive stil'den ( ilham verici yazilar) , mason kavanozlardan ve vurgulayaci duvarlardan vazgecicegimi pek sanmiyorum ;-) Ama yinede yeni trend'leri cok merak ettim dogrusu :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayfer bir çoğu benim de çok severek kullandıklarım ve henüz bıkmadım :)) Daha çok seveceğim, önüne geçecek başka şeyler çıkacak mı bakalım kısa zamanda görebiliriz ;)
      Kucak dolusu sevgilerimle...

      Sil
  3. Ama ben bu saydıklarının hepsini çok seviyorum, bikaç sene daha in olabilir bence:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Ben bu yazının yorumlarını Elle Decoration'a göndermeye karar verdim Sevgili Bahar bizde kalsın bunlar biz böyle iyiyiz :)))
      Sevgilerimle

      Sil
  4. yani beyaz..bemmm beyaz salonlar tam gaz devam mı ??? ben de belki out olur da içimdeki istek biraz olsun kırılır diye düşümüştüm :( tühhhhh napças şimdi :( elimiz mahkum dönücez beyaza (içses: nihahahahahaaaaa )

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir