N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Haziran 08, 2014

Kendin Yap : Doğal Bulaşık Makinesi Deterjanı

Sağlıklı bir yaşam için temiz olmak adına kullandığımız deterjanların sağlık açısından hiç de o kadar masum olmadıklarını artık hepimiz de biliyoruz. Temizlik malzemelerinde kullanılan kimyasalların faydadan çok zarar getirdiği, iyi durulanmayan kıyafet ve mutfak eşyalarının kansere sebebiyet verdiği bir çok bilim adamı tarafından fazlaca dile getiriliyor artık. 

Temizlik için sağlıklı ürünler kullanmak hem çok kolay hem de kıyaslanamayacak derecede ucuz maliyetli. Maliyetinden ziyade sağlık için yapılabilecekler o kadar kolay ki. İşe Bulaşık Makinesi Deterjanı ile başlamaya ne dersiniz?


Evde Bulaşık Makinesi Deterjanı Yapımı:

Malzemeler:

1 Bardak Boraks ( Aktar ve eczanelerde kolaylıkla bulunabilir )
1 Bardak Soda ( Sodyum Karbonat )
Aynı Bardak ölçüsünün 1/4 ü kadar Tuz
Aynı Bardak ölçüsünün 1/4 ü kadar Limon Tuzu ( rondodan geçirilmiş toz halinde )
Güzel kokması için sevdiğiniz bir meyve aroması yağı ( portakal, limon, elma, mandalina vs )

Tarifi :

Plastik bir kapta önce tuz ve 30 damla yağ iyice karıştırılıyor. Sonra diğer malzemeler ilave edilerek iyice harmanlanıyor. Her yıkama için bu karışımdan 1-1,5 çorba kaşığı kullanmak kafi. Bulaşıklarınıza parlaklık kazandırmak içinse makinenin parlatıcı bölümüne elma sirkesi koymanız yeterli. 

Püf Noktası : Kullanılan suyun kireç oranına göre yemek sodası ve tuz oranını artırabilirsiniz. 

Oldukça kolay değil mi? Sağlık açısından değeri ise paha biçilemez. Kolaylıkla temin edilebilecek ve yapımı da oldukça kolay bu tarifi denemenizi tavsiye ederim. 

Sağlık dolu günleriniz olsun..

Kaynak : Doğal Rehber 
 

17 yorum :

  1. Teşekkürler tarif için. Aslında hepimiz dikkat etmeliyiz ve çevremizi bilgilendirmek uyuz. Kanser vakalarında korkunç bir artis var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Kadriye Hanım. İnanılmaz derecede arttı son yıllarda. Her açıdan önlem almamız gereken bir çağ yaşıyoruz maalesef.
      Sevgiler..

      Sil
  2. bunu ilk fırsatta deniycem..bir de şu parlatıcıyı kullanmak zorunda kalmasak nekadar iyi olacak..her bulaşık boşaltmamda aklıma geliyor üzerlerinde kalan film tabakasını düşündükçe :( sirke diyorlar ama leke bırakıyor sirke de :( çok teşekkür ederim sevgili jüliette :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meralcim bir süredir parlatıcıyı kestim ben. O tabaka beni de çok rahatsız ediyor. Geçen İbrahim Saraçoğlu'ndan da dinledim. Bulaşıkları makineden çıkarmadan önce deterjansız olarak bir tur daha çalıştırıyormuş kendisi. İyice durulansın diye. Bu da bir çözüm olabilir.
      Sevgiler canım..

      Sil
    2. evet çok güzel bir fikir aslında... hiç yoktan iyidir bir kez daha durulanması..öpüyorum canım :))

      Sil
  3. bende vardı bu tarif bir kaç kez yapıp kullandım ama hala alışkanlık haline getiremedim ::(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Alanay, terzi kendi söküğünü dikemez derler ya. Laf aramızda bende deniyorum yapıyorum ama yılların alışkanlığını atmak kolay olmuyor. Her pazartesi başlanan diyetler gibi oldu biraz bende. Ama bu kez çok azimliyim artık bulaşık deterjanı almak yok :))

      Sil
  4. zamanın olunca son yazıma baksan ya amaaa :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir tarif not ediyorum, ben de hepsi bir arada tableti ikiye kırıp kullanıyorum. sonuçta yüksek sıcaklıkta yıkandığından, yağ sorunu olmuyor. daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. yine de doğallıktan vazgeçmemeli, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da değişik bir çözümmüş. Yine de kalıntılar olabiliyor değil mi? Dilerim hepimiz alışkanlık haline getirebiliriz. iyi haftalar canım..

      Sil
  6. Ben de buna benzer bir tarif kullanıyordum fakat senin verdiğin daha tarif daha etkin geldi gözüme teşekkürler canım limon tuzu ve bitki aroması bana çok cazip geldi ve de mantıklı sağol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şimdi yeni bir tarif daha uyguladım hemen paylaşayım :)) Lavantayı biraz sıcak suda bekletip oda iyice yıkadığım camsil şişesine doldurdum. oda spreyi niyetine evde kullanıyorum. Hem mis gibi lavanta kokuyor her yer. hem de hiç kimyasal yok :))
      Sevgiler...

      Sil
  7. Harikasın juliette, hemen deneyeceğim.Ben de şu an Rossmann'dan aldığım ekolojik bulaşık makinası deterjanı kullanıyorum ama bu daha iyi bir fikirmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen zaten bir adım atmışsın ekolojik olanlara geçmekle:)) Tarifi denediğinde deneyim ve tecrübelerini paylaşırsan çok sevinirim. Teşekkürler :))

      Sil
  8. iki yil oncesiden beli kendi deterjani yapiyorum ama elma sirkesi degil "normal " sirke (Turkiyedeki ismini bilmedigim icin normal diyorum - burda white vinegar deniliyor) kullaniyorum, daha guzel parlatiyor ve leke birakmiyor -

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşemsin Sevgili Songül. Hedefim benimde artık sadece bunları kullanıp zararlı maddeleri tamamen hayatımdan atmak. Darısı başımıza diyelim o halde :)) Sevgiler..

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir