N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Ocak 17, 2014

Kendin Yap : Desenli Yastık Kılıfı Hazırlama

Stil&Trend köşemizde yayınladığım ve bu senenin moda olan akımlarından harf veya yazılı dekoratif objelerle ilgili evde kolaylıkla yapabileceğiniz bir Kendin Yap projesi paylaşmak istiyorum. Hem kolaylıkla yapılabiliyor hem de size ve sevdiklerinize özel her şeyi yazabilme imkanı veriyor.

2 farklı uygulama söz konusu. Bir tanesinde istediğiniz yazı veya harfleri yazabiliyor diğerinde ise istediğiniz bir deseni uygulayabiliyorsunuz.

(Kaynak)

Gerekli Olan Malzemeler:

- Kalem
- Kumaş ( Önceden yıkanmış )
- Kumaş boya kalemi veya kumaş boyası
- Baskı için ufak uçlu sünger
- Harf cetveli veya harf kalıpları
- Harfleri kesmek için uygun bir kesici


stencil yastık yapımı

harf cetveli

Öncelikle kumaşınızı yıkıyor ütülüyorsunuz. Daha sonra yazmak istediğiniz yazıyı yastık ölçülerine (veya ne yapmak istiyorsanız) uygun bir şekilde kalemle yazıyorsunuz. Düzgün bir iş çıkarmak için harf cetveline ihtiyacınız var ya da harf kalıplarını kalın kartonlara keserek de uygulayabilirsiniz.

yazılı yastık yapımı

Kumaşa yazıyı yazmak ve sünger veya kalemle boyamak sonuca ulaşmak için yeterli.

Yazılı yastıklarınıza kombin yapmak isterseniz basit desen kalıpları hazırlayıp tarzınızı yaratabilirsiniz. Bu işlem içinde yine renkli kumaş boyası, stencil ve süngere ihtiyacınız var.


Ortaya çıkan sonuç harika. ne dersiniz?

stencil yastık yapımı

baskılı yastık yapımı

Bu çalışmayı aldığım web sitesini ziyaret etmek isterseniz buradan gidebilirsiniz.

Harf cetveli ile daha kolay bir çalışma yapmak isterseniz işte size farklı bir çalışma. Burada kumaş boyası yerine kumaş boya kalemi kullanılıyor. Daha hızlı ve kolay bir çalışma ne dersiniz?
Kaynak
Bunlar haricinde farklı bir çalışma daha var ki bu sanırım en çok hoşuma gideni. Türkiye'de bu tür kalıplar var mıdır bilemiyorum. Varsa eğer ben de denemek isterim..

kolay yastık baskısı

baskılı yastık yapımı

kolay yastık baskısı

baskılı yastık modelleri

Kalıpları kumaşa düzgün bir şekilde yerleştirip istenilen renkle rulo fırça kullanarak kumaşı boyuyorsunuz.
Bu çalışmalar için de buradan proje kaynağına yönlenebilirsiniz. 

Bu Yonca desenler hem yine çok moda hem de bir çok desenle harika kombin oluyorlar.

Umarım size güzel fikirler verebilmişimdir. Denersen lütfen paylaşın, sonuçları görmeyi çok arzu ederim.
Sevgilerimle...

21 yorum :

  1. bayıldım,tek kelime yeter hislerime:))
    mutlu hafta sonu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili Havva.Sana da keyifli mutlu bir haftasonu dilerim...

      Sil
  2. cokkk cokkk cokk güzel yaa:)
    bayıldım al kuması istediğini yaz valla ne güzel fikir olduuu :)
    zaten bu bloga hayranımm devamı gelsin hep gelsin :)
    tebrikler iyi haftasonları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim. devamı hep gelecek. her hafta en az bir tane Kendin Yap projesi paylaşacağım. Sıradaki ise bundan daha da muhteşem :)
      Sevgiler...

      Sil
  3. Çok güzelmiş bunlar, çokta basitmiş. Bi denesek mi dersin? :)
    Denemeye değer bence :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her gördüğümü deneyeyim derim ama çok marifetli değilim her konuda :))
      Şimdi şu keçelere fena dalmış durumdayız. Yeni çalışmalar bugün çıktı. Ama baharda neden olmasın. Hatta bir araya gelip deneyelim ki güç alalım birbirimizden ne dersin :)))

      Sil
  4. E süper vallahi, fotoğraflardan kolay gibi gözüküyor :)
    Faideli, araştırmacı blogger Juliette, çok mersiii :)
    Güpgüzel geçsin hafta sonun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esen cim. Araştırmacı Dekorasyoncu Juliette ben :))) Mutlu keyifli bir haftasonu dilerim...
      Sevgiler

      Sil
  5. olduuuu, bir de kumaşa bulaşırsam vay halime:)) ama çok güzel duruyoooor, ama denemek lazım, ama vakit lazım, ama ama.... teşekkürler juliette, bir iş daha soktun ya kafama, helal olsun:)) güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ahşaplarınla gayet iyisin canım çok da güzel şeyler yapıyorsun. Ama arada Mola vermek istersen farklı bir çalışmayla, olabilir belki :))
      Güzel ve keyifli bir haftasonun olsun...

      Sil
  6. Gerçekten keyif veren bir güzellik olmuş. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bahçe Perim paylaşımlarımı beğenmeni seviyorum :))

      Sil
  7. Yazi desenli her seyi cok begeniyorum, yazin ahsap uzerinde boyamaya calistim kendi cizdigim harfleri ama cok basarili oldugumu dusunmuyorum. Stencil kullansaydim daha guzel olurdu, birde harf sablonu bulmaliyim buyuk boyutta sanirim en kolay o sekilde olur.. En kisa zamanda denemek istiyorum ;) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahşap konusunda uzmanlardan biri de Cafe Mola bak burada yorumlarda da görebilirsin Sevgili Ayfer. Bir dahaki ahşap denemende belki yardımcı olabilir fikir ve önerileriyle.
      Denediğinde paylaşırsan sevinirim. Sonuçları merak ediyorum :))

      Sil
    2. Tesekkurler Juliette'cim oneri icin. Az once blog'unda gezindim Cafe Mola'nin oldukca yararlanacagim bilgiler var :)
      Sanirim onumuzdeki gunlerde paylasirim ahsap calismalarimi.. Sevgiler

      Sil
  8. En sondaki kalip en sevdigim kaliptir,keske hobi marketlerde kolayca bulabilsek,benim gittigim marketlerde hep cesit az oluyor.neyse hepsi cok guzel ama :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Tuğba olurda gittiğim yerlerde dikkatimi çekerse o beğendiğin, model sana bilgi veririm. 2014 te de yine çok gözde olacak bu model başka işler için kullanmak istenilebilir :)) Beğenmene çok sevindim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Fikirler çok güzel... yapamasak da hayal etmesi zevkli oluyor :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir kendin yap projesi paylaşmışsın, kendi desenimizi kendimizin yaratabilmesi fikri kulağa çok hoş geliyor. Hayal gücümüzün sınırı yok tabi, ne istersek ne renk istersek yapabiliriz bu şekilde. Yeniden teşekkürler, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Juliette'cim,tam da benim kumaş boyalarım vardı kuruyup bozulmadan bir iki thshirt boyayayım diyordum.Yastık boyama yazını gördüm.Süper fikirler bulmuşsun yine. Yakın zamanda pembe yastıklarımı boyuyorum:)Görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  13. heyy merhaba juliette ablaa!! =) bu çok kolay ve çokta şık odamdan balkona açılan kapı için gerçekten harika sence hangi renklerle yapmalıyım?? fikrini bekliyorum sevgilerle...
    Bilgi: oda; pembe beyaz ve duvarlar krem balkon botanik gibi bir yer annem çiçeklere bayılır hem onu için hemde odamla balkonu birleştirecek bir fikir olduğu için çok sevdim belki ihtiyacın olur fikir verirken....
    GİZLİ HAYRANINIZ....

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir