N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Aralık 19, 2013

Püf Noktası : Gardırop Düzeni Nasıl Sağlanır?

Aranılanın kolayca bulunduğu, şık ve düzenli görünen bir gardırobu olmasını istemeyen yoktur. Mekan darlığından veya sahip olunan gardırobun yetersizliğinden dolayı çoğu zaman kıyafetlerimizi üst üste asmak durumunda kalabiliriz. Bazen de, yeterince geniş bir alana sahip olsak da, dolap içi düzeni sağlamakta zorlanırız. Kapakları açtığımızda üstümüze yığılacakmış gibi duran kutular, uçuşan kıyafetler oldukça rahatsız edicidir. 

Aslında kullanışlı ve şık bir gardıroba sahip olmak oldukça kolay. Nasıl mı? 



1- Kullandığınız Kıyafetleri Elden Geçirin:

İşe fazlalıklardan kurtulmakla başlıyoruz. Bayanların oldukça fazla bir yüzdesi, ihtiyaç duymadığı, artık kullanmadığı halde fazla kıyafetlerini, çanta ve pabuçlarını saklamayı çok sever. Buna ben ve yakınımdaki bir çok bayan arkadaşım da dahil. Öncelikle işe fazlalıkları atmakla başlıyoruz. Sizin için bir Karar Ağacı hazırladım. Fikir anası ben değilim. Karar Ağacı'nın orijinal fikri Modern-eve.com sitesine ait. Ben ufak bazı değişikliklerle Türkçe'ye çevirisini yaptım. Nasıl? Gayet faydalı bir chart değil mi?

ATIN kısmını çöpe atmak olarak değil de, eğer kullanılabilecek durumdaysa başkalarına hediye etmek olarak değiştiriniz lütfen. Ya da geri dönüşüm yapmayı deneyebilirsiniz.  

2 - Neye İhtiyacınız Olduğunu Belirleyin:

Daha çok ne tür kıyafetler kullanıyorsunuz? Etek, pantalon mu yoksa elbise ağırlıklı bir tarzınız mı var? Gömlek sayınız kazak veya bluzlarınızdan daha mı fazla? Aksesuar tercihiniz ne yönde? Daha çok kemer, takı mı kullanıyorsunuz, yoksa sayısız rengarenk fularlarınız, şapkalarınız mı var? Bunları belirlediğinizde  tam olarak ne tür bir gardıroba ihtiyacınız olduğunu net olarak görmüş olacaksınız. ( Elbiselerin asılacağı daha uzun mesafeli askılar, gömlekler için yeterince askının takılabileceği bölümler, şapkalar için raflar veya duvar askıları  vs... ) 
dolap düzeni
BHG
3 - Özel Ölçü Raf ve Askı Sistemleri :

Giyim tarzınıza ve ihtiyaçlarınıza göre gardırop iç dizaynını özel olarak yaptırabilirsiniz. Oturduğunuz evin mülkiyeti size aitse, yerine göre yaptırılacak özel ölçü askı ve raflar yer kazanmanızda oldukça etkili bir çözüm olur. Yer değişimi durumuna karşı hazır bir gardırop kullanmanız gerekiyorsa üzülmeyin. Mobilyacıların çoğu istekleriniz doğrultusunda iç dizaynı yapabilirler. İlave raf ve askıları mevcut dolaplarınıza sizin bile kolayca uygulamanız mümkün. 
dolap düzenleme
BHG
Raylı kutulama sistemleri özellikle katlayarak muhafaza ettiğiniz kot pantolonlar, kazaklar, ıvır zıvır eşyalar için idealdir. Hem düzenli görünüm sağlar, hem de kolayca ulaşılabilirdir.  

dolap içi düzenleme
BHG

4 - Aynı Tip Askı ve Kutu Kullanın:

Aynı tip askı ve kutular hem düzenli hem de şık bir görüntü oluşturmanıza olanak tanır. Aynı dolap içinde farklı doku ve materyalden kutu ve askılarla göz yorucu ve dağınık bir görüntü oluşmasına sebep olursunuz. Bunların şekilleri de farklılık gösterdiği için arada mutlaka boşluklar kalmasına neden olabilir. 

dolap içi düzeni
Apartment Therapy
Kullanacağınız kutuların raf ölçülerine göre olmasına dikkat edin. Kutuyu koyduktan sonra üstte veya yan tarafta kalan boşluklar atıl durumdadır. Bu nedenle raf aralıklarını ve kutu yükseklik ve genişliklerini iyi hesaplayın. 

dolap düzeni
BHG
Kutuların üzerine etiket veya görsellerle içinde ne oldukları konusunda bilgi verebilirsiniz. Üstteki  resimde gördüğünüz şekilde çocuk odasında kullanılan kutuların üzerindeki görseller nasıl? Çocuğunuz hangi kutuda ne olduğunu kolayca tahmin edebiliyor değil mi ?

5 - Hazır Dolap İçi Organizer ve Askılardan Faydalanın:

Dolabınızla ilgili herhangi bir tadilat veya değişim yapma durumunuz olmasa bile hazır askı ve dolap içi organizerlerden edinerek atıl durumda olan alanları değerlendirebilirsiniz. Duvara monte edilen bu tarz bir askı oldukça fazla yer kazanmanızı sağlayacaktır. Bunların dolap içi olanları da oldukça yaygın bir şekilde satılmakta.  
duvar askısı
Apartment Therapy
Çok farklı ebatlarda bu şekilde ilave organizerler hayat kurtarıcı olabiliyor. Bu şekilde olan seyyar çorap, fular, kravat, kemer  düzenleyiciler piyasada bir çok firma tarafından üretiliyor. İsterseniz Ikea'dan başlayıp ihtiyacınız olan modelleri belirleyebilirsiniz. 

dolap düzenleme


6 - Raf ve Askı Yüksekliklerini İhtiyaca Göre Ayarlayın :

Raflarınızı sabitlemek yerine yüksekliklerini ihtiyaca göre değişebilir şekilde demonte yaptığınızda, aralarda gereksiz boşluklar yaratmamış olursunuz. 
dolap içi düzeni
BHG
Eğer çok fazla askı kullanma ihtiyacınız varsa askı sisteminizi 2 kat yapmayı deneyin. Üst tarafta uzun kıyafetleriniz  alt tarafta kısa kıyafetlerinizi yerleştirebilirsiniz.   

İkea dolap sistemleri
7 - Eşyaları Kullanım Sıklıklarına Göre Yerleştirin:

En çok kullandığınız kıyafetler daima ulaşabileceğiniz en yakın yerde, göz önünde olmalıdır. Daha az kullandıklarınızı alt kısımlara yerleştirebilirsiniz. Eğer kullanım sıklığınız oldukça az düzeylerdeyse gardırobun en üst kısmındaki raflara kutular içinde yerleştirmeniz akılcı olacaktır. Kutuları etiketleyerek içindekileri yazabilir, ya da şeffaf olanlardan tercih edebilirsiniz. 

dolap içi düzenleme


8 - Şeffaf Kutular Aradığınıza Kolay Ulaşımı Sağlar:

Kaldırdığınız sezonluk kıyafetleriniz ve pabuçlarınız için ideal muhafaza yöntemlerinden birisi şeffaf kutulardır. Hem aradığınızı kolayca bulursunuz, hem de dağınık görüntüden kurtulmuş olursunuz. 

ayakkabı kutusu

ayakkabı saklama kutusu
9 - Aksesuarlar İçin Dolap Kapaklarından veya Askılardan Faydalanın:

Aksesuarlarınızı dolap kapaklarına veya duvara sabitleyeceğiniz askılara asabilirsiniz. Size ne kadar çok yer kazandıracağına hayret edeceksiniz. 



10 - Kıyafetlerinizi Minimumda Katlayın:

Kıyafet katlamanın bir sanat olduğuna inananlardanım. Özellikle yolculuklarda yapılan valizler bu konuda ne derece becerikli olup olmadığımızın en büyük kanıtıdır. Raflara, kutu veya çekmecelere katlayarak yerleştirdiğiniz kazaklar, t-shirtler, pantalon ve bluzlar katlama stilinize göre yer kazanmanızı sağlayacaktır.


Gardırop düzeni ile ilgili bunların dışında satılan bazı kurtarıcı malzemeler var. Onları başka bir yayında paylaşacağım sizlerle. 

Sizin kendi çözümleriniz var mı? Düzenli gardırop sahibi olmak için önerileriniz olacak mı? 

15 yorum :

  1. bennn onu bunu bilmemmmm... düzenli dolap için öncelikle tek el lazım...işin içine çocuklar el girince darmadağın oluyor.ç..bana sorsan mesela; evin diğer halkının dolaplara yanaşması bile yasak...üşenmeyip kalkıp ben veriyorum ne isteseler..dolap konusunda takıntılıyım malesef...

    ykarıdaki çözümler ve görseller çok güzel iç açıcı..herkese böyle dizayn edebilecekleri gardroplar ve çeşit çeşit zevklerine göre giysi ve aksesuarlar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler yorumun için. aslında bu uygulamalar senin işini kolaylaştırmak için de kullanılabilir. çocuklar her zaman senin gibi fedakar bir anneyle aynı evde yaşamadıklarında sıkıntı çekmesinler sonra :(

      Sil
    2. evet bendeki bu takıntının sonu oraya varacak bu belli.. yalnız raf çözümleri süper bayıldımmm :)

      Sil
  2. uffff nasıl bir yaraya parmak bastığını bir bilsen... şu yukarıdaki görsellerden sonra dolabı yakasım geldi, ütopya gibi bir düzen :)) dolaplarımı böyle tutmak için kendimi adamam lazım, o da olamayacağına göre bırak dağınık kalsın modundayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında çok zor değil sevgili Cafemola. ben de şahsen bu kadar düzenli olamıyorum çoğu zaman ama yine de sistem doğru kurulduğunda bir süre sonra alışkanlık yapıyor. denemek de fayda var :))

      Sil
  3. Her yaz ve her kış dönemindeki kabusumdur bu dolap düzenleme işi. Dört kişilik bir aileyiz ve hepimizin giysi dolapları ayrı olduğundan, düzenlenecek dört dolap oluyor. Iyyy gerçekten kabus :) Özellikle çocukların kıyafetleri küçüldüğünden hepsini yıkayıp ütüleyip bağışlıyorum. Eşimin ve benimde artık giymediğimiz ya da maalesef daralmış :( kıyafetlerimizide aynı şekilde ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyorum. Benim çözümüm bu. Bir yer de okumuştum hiç unutmuyorum. Eğer bir kıyafeti bir sezon boyunca hiç giymediyseniz, artık giymeyeceksiniz demektir diyordu. Bu düşünceyi uygulayarak yapıyorum dolaplarımızın düzenini. Çok faydalı paylaşım olmuş, teşekkürler, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir şey yapıyorsun Sevgili Hülya giyilmeyenleri elden çıkararak. İlk görsel deki chart'da buna değinmiştim 1 yıl giyilmediyse hoooop başka ellerde değerlensin. Ama kendimi düşünüyorum mesela hiç atamadığım o kadar çok kıyafet var ki belki 5 senedir giymemişim:)) hem öneri yap hem de uyma diyorsundur ama ne yapayım çok kolay olmuyor bazen :)))

      Sil
  4. Bu yazını hayat kurtaran çözümler başlığı altında her arkadaşıma postalamak istiyorum!
    Harika bir yazı hazırlamışsın ,ellerine dert görmesin sevgili Juliette.
    Benim çözümüm bu sezon giymediysem kutulayıp kaldırmak ve hiç aklıma gelmediyse gereksinim duymadıysam hemen ihtiyacı olan birine vermek yönünde. Bir de hayat tarzıma uygun alış-veriş yapıyorum;artık çalışmadığım için tüm etek-ceket takımlarımdan kurtuldum ...

    Bakalım yorumlarda neler var...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Colette paylaşım için. Umarım birilerinin işini görür bir faydam dokunur. bazı kıyafetlerden kurtulmak benim için kolay olsa da hala sakladıklarım var onlara dokunamıyorum hiç:(( o bahsettiğin kurumsal kıyafetler işte. hepsi de özenle seçilmiş hala yepyeni ürünler ama yaşam tarzı değişince öylece dolapta kaldılar. ne atabiliyorum ne de kullanabiliyorum..

      Sil
  5. :)))) Komik bir post değil elbet ama beni çok güldürdün sevgili Juliette, zira senin bu anlattıkların bana öyle uzak ki ama bir yandan da tam koca kişisinin tarzı böyle düzgün dolaplar,gardroplar :))) Bi gör onun kısımlarını, sanırsın mağaza raflarına bakıyorum, o kadar diyim sana, bi de öbür kapağı aç benim tarafa bak ve hızla kapat :)))) Çok beterim çoook, üç gün düzenliyse dördüncü gün karışmaya başlıyor dolaplarım, herşey birbirine giriyor. İlk düzenlediğimde, evde giydiklerim, kotlarım, tişörtlerim, kazak ve hırkalarım düzgünce kendi yerlerinden selam veriyorlar, üç gün sonra sanki biri bir mikser sokmuş dolabıma, herşeyi birbirine karıştırmış, ya da bir tufan çıkmış raflar arasında, kazak, tişör, pantolon hepsi koyun koyuna girivermiş :)
    Ne yapayım ben böyleyim ama eminim ki pek çok insana faydalı olmuştur bu güzel post :)
    Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman şöyle yapalım koca kişisi ile paylaş bu yayınımı eminim fikir alabileceği şeyler olacaktır:)) onun başka önerileri varsa bize söylesin biz de öğrenelim.
      dolabını çok merak ettim :)))

      Sil
  6. Dolapta gerekli eşyalar için yer bulunamamasının temel nedeni artık kullanılma ihtimali olmayan eşyaların kıyılıp atılmamasi yada verilmemesi...
    El çok olduğunda da ortalık çabuk karışıyor, bu bir gerçek:-)

    YanıtlaSil
  7. Valla bir gün evim olduğunda, İnşaAllah giyinme odası istiyorum.
    Sıkıcı bir durum, yazlıkları kaldır kışlıkları çıkar. Ara mevsim yaşarsın ne giyeceğini bilemezsin. Kutula etiketle.. Ben çok sıkıldım, Juliette.. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  8. ne yalan diyim aynı büyük evden bende istiyorum, mümkünse giyinme odası yani büyük olsun dağılmasın, deliricem eşimin tarafı sanarsın mağaza orayı yapıyorum senelerce kullansın hayatta dağılmaz ama çok uzağa değil alt rafa bak sadece ya çıldır sonra burda bi yanlış var ama ben bulamadım biri bulursa bana haber versin:(:(:(

    YanıtlaSil
  9. Bloğunuz harika bu yazıda tam benlik olmuş. Hemen uygulamaya geçiyorum ama ne kadar başarılı olurum bilmem.Bende bloğuma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir