N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Kasım 13, 2013

Stil&Trend: Modern Etnik Yaşam

Kentsel yaşamın koşuşturması içinde ihtiyaç duyulan endüstriyel tasarımların, öz ve doğal olanla harmanlanarak, sıcak ve samimi yaşam alanları yaratılması. Göçebe yaşantılardan esinlenerek, şehir insanının yaşamına taşınan çizgi ve motiflerin her birinin kendine has bir hikayesi var aslında. Farklı kültürleri ve yaşamları içinde barındırıyor.  

etnik modern tasarımlar


Etnik Stil ; Afrika, Asya, Avrupa, Amerika gibi bir çok kıt'aya has  mobilyaları, kumaşları, desenleri, dekoratif ve sanatsal objeleri kucaklıyor.  Her bir parça bir yaşanmışlığı çağrıştırıyor, her bir motif içinde kendine özgün bir hikaye barındırıyor.

modern etnik tasarımlar

Kentsel yaşamda özlem duyulan doğal yaşamın esintilerini hissetmek mümkün etnik tasarımlarda. Sanayi üretimi olmayan ürünler, daha çok el işçiliği kullanılarak yapılan eşyalar sıcak ve samimi bir his bırakır kullanıldığı ortamda.  
modern etnik dekorasyon stili

Modern ve Etnik çizgilerin harmanlanarak oluşturulduğu stil; hem konforlu yaşamın gerekliliklerini taşır içinde, hem de etnik kökenli dokunuşlarıyla mekana otantik bir gizem katar. Yaşadığınız mekanın tamamına uygulamak istemezseniz, el dokuması halılar, ikat desenli yastıklar, puflar ve aynalarla modern tasarlanmış mekanlara ufak dokunuşlar yapabilirsiniz. 

modern etnik ev dekorasyonu

Modern Etnik Stilde en önemli konu renk paletlerini ve desenleri doğru seçmektir. Seçtiğiniz objelerin doku ve renklerinin aynı tonlamalarda olması, karmaşık ve boğucu bir ortam oluşmasını engelleyecektir. Şık modern döşenmiş bir yatak odasında, diğer eşyaların rengiyle uyumlu el dokuması halının ortamı nasıl değiştirdiğine bakın.    
modern etnik tasarımlar

Afrika'ya özgü ahşap oyma mobilyalar, aksesuarlar, aydınlatmalar Modern mekanlara serpiştirilecek en güzel Etnik objeler arasında gelir. Modern yaşamlarda ufacık bir moladır bazen; neşe, hüzün, yaşam ve ölüm, hayatın tüm gerçeklerini bitmeyen bir enerjiyle sunar.

modern etnik ev dekorasyonu


17 yorum :

  1. Sevgili Juliette, bu dekorasyonun sırrı son cümlelerinde saklı sanki, bana da otantik desenler, objeler mobilyalar sanki hayatın azcık daha hüzünlü yanını yansıtırmış gibi gelir... Tamamen etnik dekorasyon tarzı kasvet verir ama tamamen modern de soğuk gelir, dediğin gibi en iyisi belli bir ahenk ve denge içinde kullanmak sanırım...
    Bu arada farkında mısın sanki epey bi bişey bilirmiş gibi anlattım ki ben bile şaştım şimdi kendime :)
    Ezcümle, ortaya karışık her zaman iyidir galiba :)
    Öperim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptığın keçe çalışmalarda çok da bilgisiz olmadığın hatta neyin neyle iyi gittiğini gayet iyi bilen bir halin olduğu apaçık görünüyor Esen:)) mütevaziliğe gerek yok yani :))

      Sil
  2. 2 ve 3 resimleri sevdim.Buradan da anlaşıldığı üzere biraz dağınıklığı seviyorum.Tamam ,itiraf ettim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence dağınıklık değil de dolu dolu olmasını, zengin görünmesini seviyorum desek daha doğru olur belki de ne dersin :) buradaki zengin görünmek şatafatlı, lüks vb anlamları içermiyor elbet. 'Sevdiğim ve beğendiğim her şeyden fazla fazla olsun yaşadığım mekanda!' gibi daha çok :))

      Sil
    2. O fazlalıklar,bazılarının gözüne batıyor işte..Rahatına düşkünlükle de suçlanabiliyorsun.

      Sil
  3. 4.SAYFADAKİNİ BİZ KOYSAK EVİMİZE KÖYLÜ DENİLİR. AMA GÜZEL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köy evleri kadar doğal ve güzel olan yerler var mı bilmiyorum. Zaten farkındaysan köy yaşantısına, o doğal hayata duyulan özlem sebebiyle bu tarz eşyalara yöneliyor insanlar.
      Bence içinden ne kullanmak geçiyorsa onu kullanmalı insan, sonra diğerlerinin fikirleri...

      Sil
  4. Bana uyar !
    Minimalizm olmasın da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben tarzını az çok öğrendim zaten, country, biraz shabby chic, İngiliz ve Fransız esintili kumaş ve renkler, geniş ve rahat koltuklar, sıcacık sıcacık bir yaşam alanı :))

      Sil
  5. Blogunuzu çok beğendim :)
    Üyenizim ,banada beklerim dekorasyonu kendiniz yapın !
    www.announcerman.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ali Bey ziyaretiniz için elbette gelirim..

      Sil
  6. Evvelden şununla bunun tarzları farklı; olmaz,
    şu modern bu klasik;uymaz,
    o pullu ,şu pamuklu;katiyen lermiz vardı.
    Şimdi hem giyim hem de dekorasyonlarımızda neredeyse satenle keçeyi harmanlayabilir duruma gelmişken ,
    yukarıda bizim için seçtiğin modern ve etnik tarzın son derece uyumlu
    olduğu hoş dekorasyon görselleri beni şaşırtmadı..
    Beni şaşırtan;senin bu görselleri bizlere güzel sunumun.
    Çizgini çok beğeniyorum,keyifle takip ediyorum,sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da güzel özetlemişsin Sevgili Serpil. İşte budur. Artık kısıtlamadan, daha özgür seçimler yapma zamanı. Hem öyle başkalarına aldırış etmeye de gerek yok, sana göre yakıştıysa, işte bu da senin tarzın oluveriyor:))
      çok teşekkür ederim güzel ziyaretlerin için...

      Sil
  7. Etnik desenler, objeler benim de hem giyimde hem dekorasyonda hoşlandığım bir tarz.
    Her dönem kullanılabilir nitelikte oluyor bu objeler, seviyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza yorumun için teşekkür ederim de ben bu profil resmindeki baykuş a takıldım, ne şirin bir şeysin sen öyle :))) ben de bu resmini çok seviyorum :))
      sevgiler

      Sil
  8. Canım ben yazlık evlerde country desem, kışlık için de dömi-klasik desem...Eline sağlık, yine iç açıcı ,harika mekanlar...

    YanıtlaSil
  9. Dömi-klasik kaçırmışım ben ama, bunu farkedememiştim :( belki de hiç bu tarz paylaşımlar yapmadığım için ortaya çıkmamış ne dersin?

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir