N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Kasım 14, 2013

Farklı Desenleri Bir Arada Kullanma Sanatı

Dekorasyonda nötr ve monokromatik renklere ağırlık verildiğinde, alternatifler arasından seçim yapmak çok zor değildir. Ama iş farklı desenleri bir arada kullanmaya geldiğinde 'acaba hangisi daha iyi durur?' sorusu oldukça düşündürücüdür. 

Çiçek desenli koltuklarla bu duvar kağıdı uygun olur mu? İkat yastıklar ekose berjerlerle kullanılır mı? Peki bu şık yonca desenli yatak başlığıyla hangi yatak örtüsünü kullanabilirim? Sorular oldukça kafa karıştırıcı değil mi? Peki bunun kolay bir yöntemi yok mudur? İşte size hangi desenlerin nerelerde ve nasıl kullanılacağına dair ufak ipuçları. Eminim bir çok konuda oldukça işinize yarayacaktır. 

desen uyumları
Cococozy
Zikzak Desenleri : Bir çok farklı desenle bir arada kullanmak mümkün. Dikkat edilmesi gereken nokta,desenlerin aynı renk paletinden seçilmesi.  Yastıklarda, perdelerde, dekoratif objelerde Zikzak desenli olanları tercih edebilirsiniz. Zikzak desenlerin kullanımı ile ilgili çok sayıda öneriyi daha önceki Stil&Trend:Zikzak Desenleri başlıklı yazımı okuyabilirsiniz.

chevron pattern design idea

Çiçekli Desenler : Kullanılan mekanda fresh ve romantik bir hava yaratır. Kendini en iyi gösterdiği yerler, çizgili desenlerle birlikte kullanıldığı mekanlardır. Yatak örtüleri, koltuk döşemeleri, yastıklar, duvarlar, perdeler... kısacası evin hemen hemen her köşesinde çiçekli desenleri kullanmak mümkün. 
çizgili yatak başlığı

floral decorating ideas

İkat Desenler : Her bir çizgisi birbirinden farklı olduğu için tekdüze görüntüyü engelleyen ve son zamanlarda hem  kişisel kıyafetlerde hem de dekorasyonda sıkça karşımıza çıkan İkat Desenler; düz veya monokromatik grafik desenli kumaşlarla uyumludur. Perdeler, yastıklar, sandalye döşemeleri için uygun bir seçim olabilir.
ikat desenli mobilyalar
Persan
ikat desen aksesuarlar

Şal Desenleri : Cesur, enerjik ve bohem bir havası olan Şal Desenler aynı zamanda sıcak ve şık bir görüntü yaratır. Yatak örtüleri, nevresimler, yastıklar, perdeler en çok kullanıldığı yerlerdir. En uyumlu olduğu desenler ise çizgili ve ince çizgili zikzak desenlerdir. 

şal desenli dekorasyon önerisi

paisley decorating idea

Hayvan Desenleri : Eklektik, cesur, hareketli mekanların vazgeçilmez deseni. Halılarda, yastıklarda, puflarda, dekoratif objelerde sıkça karşılaştığımız desen, parlak kadife kendinden desenli kumaşlarla uyumludur.Yalnız Hayvan desenli döşeme ve objeleri seçerken dikkat! Ucuz işçilikle yapılan bazı ürünler şık görünmekten ziyade tüm dekorunuzun havasını oldukça olumsuz etkileyebilir. Özellikle Afrika temalı dekorasyon önerileri için daha önce yayınladığım  Stil&Trend: Afrika Esintisi başlıklı yayınıma da göz atabilirsiniz.  
hayvan figürlü dekorasyon

Puantiyeli Desenler : Neşeli, eğlenceli, sempatik bir görüntü için Puantiye desenli objeleri tercih edebilirsiniz. Berjerler, yastıklar, mutfak masa örtü ve perdeleri için ideal olabilir. En uyumlu olduğu desenler yine aynı tonlarda çizgili ve düz kumaşlardır. 

puantiyeli dekorasyon önerileri

Ekose Desenler : Daha çok İngiltere ve İrlanda'ya özgü olduğu düşünülen Ekose Desenler; klasik ve geleneksel dekorasyon stillerinde tercih edilir. Aynı tonlarda çiçekli desenlerle kullanıldığında oldukça şık bir görüntü oluşturur. Koltuk ve sandalye döşemelerinde, yatak örtülerinde, duvar kağıtlarında kullanılabilir. 

ekose desen dekorasyonu

Yonca Desenler : Çok resmi gibi dursa da aslında çok şık ve asildir Yonca Desenler. Duvar kağıdı, koltuk döşemeleri, perde ve halılarda kullanılabilir. Uygulanan kumaş kalitesi desenin zarafetini en iyi şekilde yansıtmalıdır, aksi halde ucuz bir görüntü oluşturabilir. Çizgili ve zikzak desenlerle birlikte kombin yapılabilir. 

quatrefoil dekorasyon

quatrefoil decoration

Damask Desenler : Dingin, asil ve etkileyici bir görüntü için Damask desenleri tercih edebilirsiniz. Damask desenin kendini en iyi gösterdiği alan parlak metalik duvar kağıtları ve perdelerdir. Düz desenli, çizgili ve çiçek desenlerle uyumludur. 
damask desenli dekorasyon

damask dekorasyon önerileri

Kamuflaj Desenler : Maceracı, korkusuz, doğal, organik... Hissettikleriniz tam anlamıyla böyle değil mi? Kamuflaj desenler en iyi küçük parçalarda, puf ve minderlerde kendini gösterir. Zikzak desenler, çizgilerle kolaylıkla uyum sağlar.  

kamuflaj desen eşyalar


 Esin Kaynağı : Houzz 
  

11 yorum :

  1. İşte bu bayağı beceri gerektirir, yanlış seçim veye abartılı kullanma tüm dekorasyonu görsel anlamda zorlayabilir, değil mi Juliette? Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gece geç saatte yazdığım ve sabah yayınlanmak üzere planladığım bu yazıyı son kez kontrol edeyim diye döndüğümde yazı yok olmuştu. her yeri aradım taradım yok yazdıklarım uçmuş gitmiş. Sabah uyandım baktım benim kaybolan yazı yayında:))) yayında ama kayıtlara bakıyorum yine yok. delirdim... meğer yayın gününü planlarken ben geçen hafta perşembesine gitmişim takvimde. bilgisayarın ve dikkatsizliğimin gazabına uğradım kısacası:)))

      Petekcim benim de çoğu zaman zorlandığım bir konu evet. Hep söylerim hiç dekorasyonla ilgisi olmayan birisi bile düz renklerle harika sonuçlar çıkarabilir. Ama asıl önemli olan mevcut olanla ve farklı doku ve renklerle en güzelini yakalayabilmektir. Eklektik tarz bu nedenle hep çekici gelmiştir, çok fazla tercih etmesemde.
      Teşekkürler canım...

      Sil
    2. Ne ilginçtir ki eğitim metodlarında da (Metodoloji) Eclectic Approach en eğitime uygun bir tarzdır, orada bile onu tercih ederim...

      Sil
    3. Kesinlikle, çünkü eğitimciyi herhangi bir kalıba sokmadan, tüm sistemlerin harmanlanarak en doğru ve esnek bir şekilde eğitim vermesine imkan tanır. doğru muyum sevgili Petek Öğretmenim :)

      Sil
    4. Harikasın, süper.100 ! Sen de kendi alanında bir eğitimci modelsin, juliette...Eğitim şeklini bir formata oturtmak zor ve kitabi.Teori başka, uygulama bambşka.İşte bu nedenle hep eğitimde sıkıntılıyız ve başarısızız.Hatta Avrupa'da çocuğa göre eğitim,öğretim şekli daha başarılı! Yaniii kısacası dekorasyonda da derim ki zevkli,kişilkli ve uyumlu olduktan sonra herşey mümkün.Şimdi sen söyle bir uzman olarak doğru mu?

      Sil
    5. elbetteki doğru süper benden de 100:)) eğitim konusundaki düşüncelerine maalesef katılıyorum canım. hatırlarsan bir yazışmamızda neden eğitimci olmadığımdan bahsetmiştim. düzelmesi için kişisel çabalardan ve ses duyurmaktan başka yapabileceğim bir şey yok maalesef.
      dekorasyonda da durum aynı elbet bana göre. duayenleri farklı düşünebilir, teknik olarak yanlış diyebilirler ama en doğru dekorasyon bence kişinin zevk ve beğenileri doğrultusunda hazırlanmış, kendi içinde dengeli ve uyumlu, kendine has bir çizgisi olan tarzdır. zaten o denge ve uyum bütünlüğü sağlayan temel parçalardır. sonrasında görsel güzellik zaten çıkar ortaya.

      Sil
  2. içim eridi resimlere bakarken. renkler ruhumu okşadı, sabah güzelliği oldu bana:) teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, çok sevindim. harika bir gün diliyorum o halde sana:)))

      Sil
  3. Ren ve desen uyumu çözüldü mü dekorasyon bulmacasının ilk şifresi kırılmış oluyor zaten öyle değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevgili Colette zaten en önemli noktalar onlar. Bir de tarz konusuna karar verilince gerisi çorap söküğü gibi geliyor:)

      Sil
  4. Herkesin harcı olan bir iş farklı desenlerle güzel uyumu yakalayabilmek...
    Sanırım çok sayıda örnek görerek görsel zevk bir nebze olsun kuvvetlendirilebilir, yanlış mı düşünüyorum Juliette?
    Farkındalık yaratan bir yazı oldu benim açımdan, teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir