N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Kasım 15, 2013

Evinizi Kışa Hazırlamak İçin 7 Harika Öneri

Gün ışığından fazla yararlanamadığımız kış günlerinde, fiziksel olarak sıcak olsa da, evlerimiz görsel anlamda soğuk gelebilir. Kış günlerini daha sıcak ve keyifli bir hale getirmek için kolayca uygulayabileceğiniz küçük önerilere ne dersiniz? 

kış hazırlıkları



1 - Yumuşacık Bir Halı Serin: Baharda kaldırdığımız kışlık halıları serme vakti geldi. Hatta mümkünse bu sene bir değişiklik yapıp, sıcacık imitasyon postlar ya da yumuşacık uzun tüylü halılardan edinin. Ayağınızın altında sıcacık yumuşacık bir dokunuş içinizi ısıtacaktır.

kış dekorasyonu


2 - Şömine Keyfi : Kışın şömine karşısında içilen bir fincan kahvenin tadı başka nerede bulunur bilemiyorum. Ya da gürül gürül yanan bir soba üzerinde pişirilen kestanelerin tadı?  Kış mevsiminin tüm o soğukluğunu alıp götüren yegane zevkler. Eğer evinizde ne sobanız ne de şömineniz yoksa üzülmeyin. Yeni çıkan bacasız şömineler de, orijinali kadar olmasa da, yine de güzel bir his bırakabilir yakıldığında. Daha fazla detay almak isterseniz daha önce paylaştığımı Şömine Keyfi isimli yazımı okuyabilirsiniz.    

bacasız şömine


3 - Mumlarla Aydınlanın: Kışın mumlardan vazgeçemeyenlerdenim. Evin her köşesinde çeşit çeşit mumlar bulundurmayı ve bunları akşamları yakmayı çok seviyorum. Çevreleri kadar içimi de aydınlatıyorlar. 

dekoratif mumlar

4 - Koltuk Şallarınızı Çıkarın : Her evde vardır, ya hazır alınmıştır, ya dikilmiş ya da örülmüştür. Hadi onları çıkaralım kaldırıldıkları yerden, şimdi tam zamanı. Bu kış, ilk denemem başarısızlıkla sonuçlansa da, kolayından bir koltuk şalı örme hedefim var. Motif motif olanlar zormuş anladım, kolayından şişle örülenlerden model önerilerinizi beklerim. 

kürk koltuk şalı

örgü şal

5 - Kozalak ve Kuru Dallarla Dekore Edin : Kışın simgesi kozalakları, kuru dalları, çam yapraklarını dekoratif amaçlı kullanmaktan kaçınmayın. Kolayca bulabileceğiniz bu parçalarla, mum eşliğinde harika sonuçlar yaratabilirsiniz. Ya da büyükçe bir sepetin içine doldurup evinizin bir köşesine yerleştirebilirsiniz.

dekoratif kozalak

6 - Tarçının Büyülü Kokusu : Kışın tarçın, elma, portakal, çam kokuları çok rahatlatıcı gelir. Mum veya koku olarak özellikle tarçın kokusunu evinizden eksik etmeyin. O büyülü kokuyu her hissettiğinizde kış mevsiminden daha çok keyif alacaksınız. 
tarçın kokulu mum

7 - Metalin Işıltısını Yansıtın : Metal objeler kullanıldıkları mekana ışıltı katar. Gün ışığının fazlaca kullanılamadığı kış dönemlerinde metal aksesuarlara daha fazla yer verebilirsiniz. 
metal aksesuarlar
  

12 yorum :

  1. Şömine, battaniye ve mumlar... Kulağa çok hoş geliyor :) Çok güzel ayrıntılar bunlar, yine çok güzel bir paylaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumun için Kahve Tadında :))

      Sil
  2. kalplerimiz birmiş bende böyle bir post yapacaktım:) hazırlık yapıyordum,mum ,kuru dallar,koltuk şalı evde sıcak kış havası :) evleri de kendimiz gibi, yaza kışa hazırlıyoruz ya, bu çok eğlenceli oluyor. teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ne hoş bir tesadüf:)) yayını heyecanla bekliyorum eminim her zamanki gibi harika bir paylaşım olacaktır...

      Sil
  3. Juliette! mesajı yazdım yolla diyeceğim yerde oturumu kapat dedim iyi mi:(
    Tüh bana yani.
    Neyse açtım gene, şunu demiştim az önce silinen mesajda:) şömineye bayılıyorum ama benim ev için uygun değil. Şu aralar, dekoratifte olsa, alıp duvara yaslasam mı derdindeyim.
    evrene yolladım mesajımı sanırım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en sinir bozucu şeylerden biridir bazen bana da oluyor:))
      şömine maalesef her evde kolay değil ama şu bacasız şömine olayı denenebilir belki. ama olmasa da mumlar zaten başlı başına muhteşem bir görüntü oluşturuyor.
      ah o evren o evren, bir duysa:))) cem yılmaz la birlikte mi denesek bir de :)))

      Sil
  4. Kuru dallar konseptine bayıldım, şömine her zaman favorim olmuştur, mumlar ise vazgeçilmezim :-) tüm önerilerin içimi ısıttı... Teşeklürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Elifcim beğenmene sevindim...

      Sil
  5. Buraya bir de kurbağa lazım...Öpünce,prense dönüşsün diye:D:D

    YanıtlaSil
  6. En sevdiğim kışlık dekoratif malzemeleri dile getirmişsin canım...Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet farkındayım, o güzel kokular, mumlar, tütsüler bu kış yine İstanbul-İzmir arası mekik dokuyacak ;)

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir