N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Ağustos 24, 2013

Dresuar Dekorasyonunda Püf Noktalar

Hiç bir şekilde eleştiri yapamayacağım bir ev ziyaretimde gördüğüm dresuar dekorasyonundan ne kadar rahatsız olduğumu tahmin edemezsiniz. Gezdiğim, gördüğüm mekanlarda değerlendirme yaparken öncelikle ayrılan bütçeye bakarım. Bazen toplamda 100 lira ödenerek alınan aksesuarlarla tam bir görsel şölen yaratıldığını görürsünüz. Maddiyatın hiç bir önemi kalmaz. Bazen de binlerce lira harcanarak alınmış, birbiriyle hiç bir alakası olmayan parçaların duygusuzca yerleştirilmiş olduğuna şahit olursunuz. Sizce hangisi daha değerlidir?



Dresuarlar son yıllarda oldukça fazla kullanılmaya başlandı. Mobilyalarınızla veya mekanın genel tarzıyla bütünlük arzetmesine de gerek yok artık. Dresuar dekorasyonunda özgür seçimler yapabilirsiniz. Gayet modern bir salon takımıyla birlikte vintage ya da avangard bir dresuar kullanmanız mümkün mesela. 2013 dresuar modelleriyle ilgili daha önceki yayınıma gitmek için lütfen tık...



Genelde salonda giriş kısımda ya da antrede kullandığımız dresuarlar için farklı dekorasyon stilleri mevcut. Mesela simetri seven bir yapınız varsa aldığınız aksesuarları simetrik bir şekilde yerleştirebilirsiniz. 2 tane abajur, 2 tane mum, 2 tane vazo vs... Simetrik yerleşim aslında en basitidir. Çok fazla düşünmenizi gerektirmez ve genel olarak oldukça güzel sonuçlar alırsınız. Yalnız fazlası sıkıcı olabilir. Dikkat!



Asimetrik yerleşim de oldukça kolaydır denebilir. Gözü yormayacak uzunlukta ve birbiriyle bütünlük sağlayacak şekilde dekoratif aksesuarlarınızı yerleştirebilirsiniz. Renk tonlamalarında baskın rengi tek bir tarafa vermek yerine dresuarın geneline yayarsanız oldukça soft bir görüntü elde etmiş olursunuz. 





Aynalar, tablolar, çerçeveler dresuarın arkasındaki duvara en çok yakışan objelerdir. Aile fotoğraflarının yer aldığı irili ufaklı çerçevelerden hazırlanmış bir kolaj, şık bir ayna ya da tablo fazlasıyla etkili bir görünüm sağlar. 








Dresuarın üzerine koyacağınız objeler abajur, çiçek, vazo, fotoğraf çerçevesi, kitap, dergi,mum, irili ufaklı süs eşyaları olabilir. İsterseniz bu bölüme, farklı şehir ve ülkelere seyahatlerinizde topladığınız orijinal eşyaları da koyabilirsiniz.  







Evin belki de en dikkat çekici yerlerinden biridir iyi düzenlendiği zamanlarda. Ama lütfen çok para harcayarak çok alakasız parçaları bir araya getirmeye çalışmayın. Değerini, yaptığınız düzenleme göstersin. 

Sevgiyle kalın...

11 yorum :

  1. Bizim dresuarımız yok :( Hiç olamadım çünkü evin girişi çok küçük onun yerine çılgınlar gibi süslediğim bir aynam var girişte, evimiz büyük olsaydı da bir dresuarımız olsaydı mutlaka çocuklarımın bebeklik fotoğrafları olurdu, aralarında da mor minik aksesuarlar ve yine mor bir vazo içinde ortancalar olurdu gibi düşündüm ama bilemedim tam da şimdi, bu hakkımı saklı tutayım ben ;) Günü gelene kadar düşüneyim ve ben de çok çok para verilip, simli, yaldızlı koca koca aksesuarlarla dolu evleri hiç sevemiyorum ;) Ev sahibinin zevkini yansıtan şeyler tek tek olur bence, takım halinde değil ya da belki uyduran vardır da bana denk gelmedi. Neyse, ne çok konuştum yahu, bir de dresuarım olsaymış vay halinize ;)
    Teşekkürler güzel fikirler, fotoğraflar için, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen Hanım ne kadar sıcak ve doğal bir yorum bu, bayıldım yazdıklarınıza :) özellikle de son kısım oldukça güldürdü teşekkür ederim.
      Siz zaten ayna kullanarak çok doğru bir seçim yapmışsınız. Küçük alanlarda ayna mekanı olduğundan daha büyük gösterdiği için çok tercih ediliyor.
      dresuar olmadan da fotoğraflarınızla duvarda şık bir alan yaratabilirsiniz. o güzel fotoğraflar bence hep göz önünde olmalı ;)
      sevgilerimle...

      Sil
    2. :)) Güldürebildiğime sevindim ;)
      Sevgili Juliette (yok, hanım demeyeceğim izninle ;) bizim dresuarın görevini sanırım televizyon dolabının üstü görüyor, bir sürü aksesuar ve hem aile hem de çocukların bir sürü fotoğrafı onun üstünde sergilenmiş vaziyette, üstelik bir de mor vazoda olmasa da ortancalar da orada ;)
      Bizim ayna aynalıktan çıkmış vaziyette, gören, etrafındakı kurdele, keçe, başka başka hatıra objeleri vs.'den gözünü alamadığı için, kimse kendine bakmıyor :)
      Ben de bu sıcak cevap için teşekkür ederim...

      Sil
    3. Takipçilerim hakkında ince detayları bilmeyi seviyorum. Sende de mor beğenisi olduğunu görüyorum, çok hoş ve asil bir renk. Eminim fotoğraflar TV dolabının üstünde çok şık duruyordur.
      Ayna daha anlamlı bir görev üstlenmiş aslında bunu da oldukça iyi bir şekilde yerine getiriyor ;)

      Sil
  2. Benim tercihim doğal ahşap olanlardan yana. Yanılmıyorsam görsellerden biri Pattery Barn'ın dresuarıydı. Onun tarzını kendime yakın buluyorum.
    Sevgili Juliette (ben de ilk günden çok yakın bulduğum için yaşınızı dahi bilmeden Juliette diye seslendim umarım darılmazsınız )Ben -o zamanlar İzmir'de henüz mağazası açılıp kapanmamıştı - L.Ashley'in bir dresuarının tıpa tıp aynısını teak ağacından yaptırıp evimin girişine koymuştum.Yaklaşık 7 yıldır öğleden sonraları cayır cayır güneş alan bir yerde kullanıyorum ve hala çok güzel ve üstündeki objelerle oynayıp duruyorum. Ruhum değişikliği seviyor ne yapayım? Bir gün çok beğendiğim obje kısa bir süre sonra bana batabiliyor bu nedenle sabit mobilyaları sevmiyorum.
    Ne çok uzattım ben de...

    Kısaca takipteyim çünkü bu bloğa bayılıyorum!
    Sevgiler,iyi pazarlar!

    YanıtlaSil
  3. Colette Hanım çok teşekkür ederim. Aynı duyguları paylaşıyor olmamız ne hoş. inanın bende sizden çok pozitif enerji alıyor ve yazılarınızı keyifle takip ediyorum. ben 30'lu yaşlardayım ve istediğiniz şekilde hitap edebilirsiniz :)

    teak benim de en çok sevdiğim ağaçların başında gelir. hem cilalı hem de cilasız olarak çok farklı bir havası vardır ama sanırım ben cilasız doğal halini daha çok seviyorum.
    değişiklik her zaman gerek değil midir? kökten olmasa da ufak oynamalar hareket ve heyecan getirir diye düşünüyorum.
    size de iyi pazarlar, her zaman görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  4. juliette hanım, merhaba bloğunuzu yeni keşfettim ve tebrikler çok beğendim.aramızda kalsın ben de eski bloggerlardanım ama artık bıraktım:)

    işin aslı ahşap sehpa ya da dresuar tarzı bir şey arıyorum hem uygun hem istediğim model bulamıyorum.mesela burada paylaştığınız resimler içinde var bir tane 9. sırada iki çekmeceli üstünde beyaz vazo ve kuş motifi olan:) sanırım yeterince açıklayıcı oldum. işte ona benzer bir şey arıyorum ama bulamadım.sadece orta sehpa da olabilir yine aynı ahşap modelden. yardımcı olabilir misiniz, nasıl tedarik edebilirim, nerelerden bulabilirim?
    bir de şamdanlar ve mumluklarla ilgili nerelerden uygun ne tarzda neler alabiliriz?
    Umarım sorularımla sizi yormam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimicinhersey@gmail.com'a mail adresinizi bırakırsanız ahşap ustamızın verdiği bilgiyi paylaşmak isterim.

      Sil
  5. Merhabalar. İltifatlarınız için teşekkür ederim paylaşımlarımı beğenmeniz hoşuma gitti. Uygun bir ürün arıyorsanız İkea'da bu tarz ürünler var birebir aynısını bulmanız güç ama benzerlerinden mutlaka 1-2 parça bulabilirsiniz. Ben tanıdığım bir ahşap firmasına sorarım birebir aynısını yaptırma şansınız var. Sizde araştırabilirsiniz elbet mobilya atölyelerinden teklif alabilirsiniz.
    Şamdan ve mumluk hem fiyat hem de çeşit olarak çok geniş yelpazeye sahip ürünler. Eğer İstanbul'da iseniz Karaköy'de bankacılar caddesi vardır. Aydınlatma ile ilgili çok sayıda kalite ve çeşitte ürün bulabilirsiniz.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Juliette hanim merhaba su an saat 00.41 ve ben sizin blogunuza geziniyorum:))antreme bi ayna yaptirdim en 80 boy 90 cm..dresuar almayi dusunuyorum altina..dresuarin eni aynadan kucuk olsa,ornegin 70 cm gibi nasil durur..tesekkur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Hanım merhaba ne mutlu bana :)))
      Olabilir tabiki ama naçizane önerim dresuarın Uzunluğu aynadan biraz daha fazla olursa simetri açısından daha şık durabilir . Eğer mutlaka o şekilde alacaksanız aynayı dresuarın 10-15 cm n az yükseğine asmanızı önerebilirim. Dresuar iki tarafına koyacağınız uzun vazo veya çiçek, ya da aksesuarlarda o aradaki farkı kapatarak daha simetrik bir görüntü oluşturmanızı sağlayabilir. Teşekkürler sevgiler

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir