N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Ocak 05, 2013

Çatı Katı Dekorasyon Fikirleri

Çatı Katlarını çocukluğumdan beri çok severim. Çocukluğumuzda evin bu bölümü, kullanılmayan eski eşyaların veya fazlalıkların depolandığı bir kiler, ya da biz çocuklar için saklambaç oynarken saklanılacak en güzel mekanlar olarak kullanılırdı. Son yıllardaysa metrekaresi ne olursa olsun Çatı Katları, evin  çok keyifle ve zevkle yaşanan en güzel mekanlarından biri haline geldi. Peki Çatı Katınızın nasıl daha konforlu ve kullanışlı olmasını sağlaya bilirsiniz? Gelin bir kaç püf noktayı birlikte değerlendirelim:    



1- Kışın oldukça soğuk yazın da bir o kadar sıcak olması nedeniyle oturumu biraz zahmetli olan Çatı Katının izolasyonu doğru bir şekilde yapıldığı takdirde bu sıkıntıları kolaylıkla ortadan kaldırmanız mümkün olabilir. Hem bu şekilde çatınızın akma problemini de yeterince önceden engellemiş olursunuz.

2- Çatı Katınız çok fazla ışık almıyorsa duvarların ve yer döşemelerinin açık renklerde olmasına dikkat etmenizi tavsiye ederim. Bu, ortama derinlik katmanıza yardımcı olacaktır. 

3 - Fazla ışık almayan çatı katlarında aydınlatmaların doğru bir şekilde yerleştirilmesi önemlidir. Spotlar, aplikler, yansıtıcılı ışıklandırmalar oldukça ferah ve aydınlık bir ortam yaratmanıza yardımcı olacaktır.  

 4 - Çatı Katlarının en büyük sıkıntılarından birisi şüphesiz tavan yüksekliklerinin standart olmaması. Bu nedenle özellikle dolaplarınızı, perdelerinizi, raflarınızı yerleştirmeniz biraz problemli olabilir. Bu konuda profesyonel yardım alabileceğiniz gibi, bir marangoz bulup duvarlarınıza uygun raf ve dolap yaptırarak çözüm yaratabilirsiniz. Biraz yaratıcılığınızı ve zevkinizi katmanız yeterli. 




5 - Eğer çatı katınızda bölme yoksa paravan kullanarak istediğiniz şekil ve büyüklükte odalar yaratmanız mümkün. 
Hepsi de oldukça şık ve konforlu. Siz de kendi çatı katınızı size özel düzenleyebilirsiniz.





14 yorum :

  1. çatı katı hepimizin hayalidir herhalde:) umarım bir gün benim de olur.. :P

    YanıtlaSil
  2. umarım. olmadı biz davet ederiz:-)

    YanıtlaSil
  3. bunlar güzel değil çatı katı biraz daha küçük olur ve ay ışığı falan vuracak küçük penceresi olmalı tek bi yatak ve masanın sığacağı azda hareket edecek kadar olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kucuk dar ve uzun hic bisey yakistiramadm cok morelim bozuk siizin ppaylastiginiz cati kati buyuk gorunuyor ben gecicidegil hep orda yasayacam

      Sil
    2. Resimleri mail atarmısınız belki bir nebze olsun faydam dokunur 😊

      Sil
  4. DESENLİ RULO !!! DUVAR KAĞIDINDAN %80 DAHA UCUZ ..

    Dekoratif ve şık bir duvar oluşturmak için duvar kağıdına ihtiyacınız kalmadı. Artık desenli boya ruloları sayesinde farklı desenleri ve modelleri duvarınıza yansıtabilirsiniz.

    www.desenlirulom.com tıklayın ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sercan Bey,
      Gayet hoş görünüyorlar. Desenli rulo kullanmadan önce duvara astar boya mı yapılması gerek peki? Hata yapma riski 0 olmalı gibi algılıyorum zira eşit gelmediğinde duvarı tekrar boyamak gerekecek. Kolaylıkları nelerdir?

      Sil
  5. İşte oraya da el atılmalı bizim evde :)
    Tavanlar ve taban çam rabıta ,beyaza boyasak pek ferah olacak ama ahşap görüntüye de kıyamıyoruz :(
    Bir de " Amannn biz zaten gündüz bahçe katındayız akşamdan akşama çatıya ya çıkarız ya da çıkmayız,olduğu gibi kalsın" deyip kandırıyoruz kendimizi :)))

    Bu arada lütfen her yorumuma yanıt yazmak için zahöet etmeyin,işinizden alıkoymayayım sizi. Ben bu gün evdeyim malum tadilat var evde. Sizinle sohbet ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Colette Hanım çam çok şık duruyordur eminim bence de dokunmayın. çam ı ben beyazla çok yakıştırıyorum. bir ara ikea'dan beyaz keten kılıfı yıkanabilen country koltuklardan almıştım yerler çam harika bir görüntü oluyor. yalnız benim oturma odamda olduğu için her ay kılıfları yıkamam gerekiyordu zorlandım açıkçası. sonra değişti elbet. sizin için böyle bir durum sözkonusu değilse alternatif olarak düşünebilirsiniz beyazı.
      bugün bende evdeyim birazdan kahve yapıcam karşılıklı içelim :)

      Sil
    2. Ben de kek yaptım bol kakaolu (bol kalorili) içelim vallahi :)
      Bu arada beyaz kılıflı bir kanepe de çatıda. Bizim evde ne yazık ki her koltuk kanepe beyaz kılıflı. Malum kızlar..Onları seviyorum ve vazgeçemem o halde ev bize uyacak :)

      Sil
  6. oo süper olmuştur şimdi mis gibi kokusu geldi:)
    beyaz saflık, doğallık simgeler hep benim için bakımı zor olsada vazgeçemem. evet bize uyacak ne yapalım :)

    kahveler birazdan geliyor :)

    YanıtlaSil
  7. bizim çatı için muhteşem fikirler oluştu sayenizde teşekkürler.. ah bide para olsa küçücük yeri saray modernliğinde yaparım ama işte :) malum üniversite öğrencisiyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ne güzel. öğrencilik yıllarıma döndüm şimdi :)
      öğrenci evinde yapılan her dekorasyon çok şıktır, benzersizdir. evet para olmadan da orayı saraya dönüştürebilirsiniz. kendinizin yapabileceği o kadar çok şey var ki biraz el emeği ile her şey muhteşem olabilir;)
      öğrenim hayatınızda başarılar dilerim...

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir